top of page

עריכת צוואה לשקט נפשי אמיתי

הרבה אנשים מתעלמים מעריכת צוואה ולאחר מכן נאלצים לסבול מסכסוכים מתמשכים המאריכים את הצער. אז מתי כדאי לערוך צוואה ומה החשיבות שלה?


ברוב המקרים המוכרים לנו אדם מחליט לכתוב צוואה לפי מצבו הכלכלי, מצבו האישי וסוג מערכת היחסים עם בן או בת הזוג, הילדים, קרובים ומכרים. במקרה ואדם הולך לעולמו ללא צוואה תקפה, הרכוש שברשותו עובר לבני משפחתו הקרובים - לפי הוראות חוק הירושה תשכ"ה -1965.


מה זאת צוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המורה ומנחה על אופן חלוקת הרכוש שאדם צבר במהלך חייו ומי יקבל את רכושו לאחר לכתו. עריכת צוואה היא פעולה ראשונה בתהליך ומסתיימת כאשר היורשים מגישים בקשה לרשם הירושות לקבלת צו ירושה. צו הירושה מאפשר זכות חוקית למימוש הצוואה לפי בקשת הלקוח.


במקרה שאדם השאיר צוואה בחייו יש להגיש את הצוואה לרשם הירושה (ניתן לעשות זאת אונליין) או לבית הדין הרבני יחד עם תעודת פטירה להגיש בקשה ולקבל צו קיום צוואה.


מהי חשיבות הצוואה?

לעריכת צוואה חשיבות רבה מאוד מאחר ובמקרה ואין מסמך צוואה, היורשים העתידיים לא יוכלו להוציא צו ירושה ולצערנו הרב, בנוסף לתקופה הקשה הכרוכה באובדן אדם קרוב, לעיתים מתחילים סכסוכים מכוערים על אופי חלוקת הרכוש, סכסוכים שלמעשה היו יכולים להימנע בקלות במקרה של עריכת צוואה מסודרת. חשוב לזכור שהרכוש הוא לא הכל בעריכת צוואה ובהיעדר צוואה וצו ירושה מתחילות בעיות כמו חוסר אפשרות לרשום את הרכוש או הנדל"ן שהיה שייך למנוח כמו דירה, מגרש, חנות וכו' בנוסף לחסימת פעולות או גישה לחשבון הבנק שנחסמות במידה ואין מסמך מסודר.


לסיכום

כדי למנוע סכסוכים וריבים בין קרובים ובעיקר לשקט הנפשי שבו אדם יודע שקרוביו ואהוביו לא יריבו על רכושו, חשוב לערוך צוואה על ידי משרד עורכי דין מנוסה שיסייע בעריכת צוואה המסדירה באופן ברור את חלוקת הרכוש. לשיחת ייעוץ צרו קשר ונשמח לסייע.

18 views

Recent Posts

See All
bottom of page